CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday 21 March 2011

::Muvee::



Hye alls,dah 2 hari tak update blog ni..so,arini nak story pasal muvee la...semalam,saya plan nak tgk wayang.pe lagi,time kat ofis buka website TGV, nak tgk muvee pe yg hot skang ni..senyap2 jek buka bende lain,naseb bos xnmpk..pandai coverline ok...hehehe...
So,kat website TGV tu ade la muvee skang yg sedang tayang kat pawagam macam cter Hikayat Merong Mahawangsa,Ratu The Movie,Rango dan banyak lagi la.(Kalau korang nk twu selebihnyer,try bukak website TGV k)...Dah tgk semua list muvee ni,saya take time gak la nk pilih cter pe..finally,saya pilih 'Rango', sbb Johnny Depp..saya minat gak la kat mamat ni...kenal pon start dari muvee Pirates Of The Caribbean...
Muvee da pilih,lokasi pawagam saya pilih 'WangsaWalk Wangsa Maju'...mmg terbaek la saya rase sbb kerusi besar dan comfortable.Masa plak pukul 9.30 malam.
Tepat jam 9.30 malam,muvee pon start ngan saya berbekalkan air coke regular jek sbb sebelum tu da makan punye la banyak bli kat pasar malam...hehehe... sepanjang muvee ditayangkan,semua ade kat wayang gelak jek.sbb klaka la...walaupon animasi,tapi mmg besh.
Ok,saya share sikit la pasal muvee Rango ni k..muvee ni mengisahkan seekor cicak yang berwarne hijau yang terjatuh dari kereta di gurun/macam padang pasir la.Then,cicak tu berjalan la sepanjang padang pasir dan tetibe die jumpe seekor cicak betina bernama Beans...dengan bantuan Beans ni,die tibe di 1 perkampungan yang bernama Dirt.
Disinilah bermulanye kisah Rango ni...Cicak yang tak bernama ni menggelarkan diri die sebagai Rango kepada penduduk2 Dirt..Ada seekor helang yang amat ditakuti oleh penduduk Dirt ini dapat dibunuh oleh Rango.So,Rango diberi jawatan Sheriff diperkampungan Dirt ni.
Di perkampungan Dirt ni,mengalami masalah kekurangan air...dengan keadaan yang panas,mereka semua perlu menyimpan air.Masalah ini disebabkan oleh Datuk Bandar mereka yang telah menyalurkan air ke pusat bandar yang dibina dan menyekat air di kampung Dirt.
Oleh itu,Rango dan sekumpulan penduduk Dirt pergi mendapatkan air.dan akhirnya mereka berjaya mengalahkan datuk bandar yang jahat tu...Cicak yang tidak bernama itu terkenal dengan nama Rango dan menjadi hero dikampung Dirt.
So,itu jek la yg blh saya share pd u alls sume...klu nk hve fun pegi la tgk muvee ni...mmg funny sgt...suke tgk gelagat Rango...cutee...dan dalam muvee ni saya suke karakter2 nyer...mmg best..hope filem malaysia pon blh setanding dengan filem antarabangsa ni...
Okla,tggu for next post plak k...

Lots of luvs...-NissAyun-

1 comments:

Siti Nur Izzaty said...

bagus bagus! saving sikit nak tgk cter bile akak da cter. ngehehe~